(0031) 079-3611171

Outsourcing deel magazijn Siemens

Omschrijving

Siemens heeft meer dan 350 technici gestationeerd in het hele land. Deze service technici zijn allen voorzien van technisch verbruikmateriaal om hum werk naar behoren uit te voeren. Deze materialen moeten ten allen tijden ruim voldoende beschikbaar zijn .

Project Details

Klant Siemens Nederland NV

Datum 20 februari 2004

 

Business case

SCS beheerd deze voorraad in haar magazijn in Zoetermeer en beleverd de technici direct aan huis. Geautoriseerde medewerkers hebben 24/7 toegang tot een speciale Siemens web portal waar zij hun gebruiksmaterialen kunnen bestellen, eerdere orders en leveringen kunnen inzien. Samen met het management van Siemens is een gebruiksassortiment samengesteld dat speciaal is afgestemd op wat de gebruiker nodig heeft om zijn werk gemakkelijk uit te voeren. Bestellingen worden veelal binnen 24 uur bij de medewerkers aan huis bezorgd. Bij grote spoed kan een bestelling zelfs dezelfde dag op ieder locatie in Nederland worden aangeleverd.

Assortiment:

In samenspraak met het management is een afgewogen assortiment samengesteld. Dit bestaat uit een groot aantal artikelen uit het standaard assortiment van SCS en is aangevuld met zeer specifieke materialen (denk aan de spareparts van Siemens producten) of die niet direct in het assortiment van SCS zitten maar wel nodig zijn om het werk uit te voeren. Ook verzocht SCS vaak de inkoop van de producten die eenmalig nodig zijn of van zodanig geringe waarde dat Siemens hier geen leverancier voor wil aanmaken.

Rapportage 

SCS verzorgt maandelijks een rapportage aan het management met daarin de gegevens van afname, hoeveelheid, omzet etc. Aan de hand hiervan wordt maandelijks dan gefactureerd.

Verbeteringsslag

Siemens heeft hiermee in ruimte (vierkante meters) kunnen besparen, in FTE en inkoop